הכנה ובקרת תקציב לעמותות

חלק בלתי נפרד מהתנהלות כלכלית תקינה מחייבת הכנה ובקרת תקציב. התקציב הוא למעשה מסגרת כספית קבועה מראש של הוצאות (“שימושים”) בהתחשב בצפי ההכנסות (“מקורות”), אשר מטרתו מניעת הפסדים ו/או גירעונות בלתי צפויים באמצעות הקצאת משאבים מתוכננת. הכנת התקציב מתבצעת לפני סוף השנה ולקראת השנה החדשה. לאחר אישור התקציב נדרש לקיים בקרת תקציב, שוטפת על ביצועו, מניעה ו/או איתור חריגות ממנו במועד.

התקציב הינו שווה ערך רק כאשר קיימת הקפדה על ניהול בקרה תקציבית, כלומר, לא די בתכנון התקציב, אלא חשוב יותר המעקב אחר יישומו של התקציב בפועל. למעשה התקציב מהווה כלי ניהולי המאפשר למנהלי העסק לכלכל מעשיהם ולקבל החלטות מיידיות תוך כדי בחינת העמידה ביעדים שהציבו לעצמם המבוטאים בערכים כספיים בתקציב עצמו.

משרדנו, מאיר שקד ושות’ – רואי חשבון, ישמח לעמוד לרשותכם במתן שירותי יעוץ והכנת תקציב, תוך סיוע ומתן כלים לניהול הבקרה התקציבית, לרבות התאמת הנהלת החשבונות לתקציב ממוחשב בדרך בה תתאפשר הפקת דוחות תקציב מול ביצוע בפועל באופן מיידי.

השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם!